lördag 18 augusti 2007

Tvådomarsystemet


Fick i går se på riktigt nära håll hur det prövades mellan två svenska lag. Jag ska vara ärlig, jag började redan innan nersläpp med att utbrista "du är så j-a usel Andersson", bara för att få upp tempot kan man säga. Men döm om min förvåning när jag redan under första perioden, utbrister "bra Andersson", det trodde jag inte skulle hända.
Det finns spelare som kritiserar det nya systemet, inte för att det är dåligt, utan för att domarnivån generellt är för dålig, det kommer inte att gå att genomföra en full elitserieomgång, med tvådomarsystemet på samtliga rinkar, för att det saknas kompetenta domare!
Man kan läsa i dagens Aftonblad att en av de negativa konsekvenserna blir att matcherna blir sönderblåsta, skitsnack säger jag, vet en spelare att han har två huvuddomarögonpar, phu!, på sig så gör han nog inte den där hakningen, och dom försvinner mer och mer. Det märkte om inte annat LHC´s kanadensare Henry, som tolkade friskt med Djurgårdsspelare som bröt igenom, och han blev också straffad för det.
Nä jag ser bara fördelar, men visst kan jag hålla med om att det saknas kompetenta domare!

Inga kommentarer: