söndag 16 september 2007

1-årsjubileum!

Firade igår 1-årsjubileum, på en annan adress visserligen, men det är ändå samma blogg.

Det har varit riktigt kul att skriva det gångna året ömsom ris, men mest ros, vilket jag verkligen har uppskattat. Tyvärr har uppdateringfrekvensen den senaste tiden varit sådär, finns en massa anledningar och absolut inga ursäkter, ska bli bättre på att skriva nu när det verkligen närmar sig. Har givetvis massor att skriva om, men eftersom det mesta sagts till mig i förtroende så måste det tyvärr stanna i mitt huvud. Men var så säkra det kommer att hända grejer i Djurgården i år!

Det har sålts mer säsongskort både i klacken och på sektion F, där jag sitter. Djurgårdsfamiljen har knutit handen i fickan och sagt: "Nu jävlar!" Det har kan bli en riktigt kul säsong både på läktaren och på isen, grabbarna är taggade som fan. Snackade med ett par av dom på färjan över till Finland förra helgen, och jag är inte orolig för att dom inte kommer att göra sitt jobb.

Stadshuset har kommit ut med en budget och nya mål "Nytt mål att Stockholm ska ha Sveriges rikaste idrottsföreningar. Det ska bli lättare för klubbar att tjäna egna pengar i anknytning till anläggningar och evenemang. Hanteringen av föreningar som vill driva anläggningar ska vara snabb och enkel." Låter givetvis hur bra som helst, men vad det kommer att innebära i verkligheten kommer att bli oerhört intressant att följa, tyvärr kan det redan vara försent.

Marie Halman har skrivit en jättebra krönika som ni kan läsa på: http://blogg.expressen.se/cityhockey/entry.jsp?messid=278509

Inga kommentarer: