söndag 4 november 2007

Fick ett pressmeddelande

från Järnkaminerna, i det kan man läsa följande:

Järnkaminerna står bakom reklamkampanj för Djurgården Hockey Järnkaminerna, Djurgårdens officiella supporterförening, påbörjar måndagen den 5 november 2007 en två veckor lång kampanj med syfte att öka trycket kring Djurgården Hockey. Kampanjen kommer dels att synas i form av reklamtavlor på nästan 1000 olika platser runt om i Stockholm och dels i form av helsidesannonser i tidningen Aftonbladet samt halvsidor i tidningen Punkt.se, dessutom på kampanjens hemsida: www.djurgårdshjältar.se. Det här är någonting unikt, då det för första gången är en supporterförening som står bakom en så stor kampanj. Med andra ord är det en kampanj av supportrar, för supportrar. Annonserna som har tagits fram exemplifierar olika insatser som spelarna i DIF har gjort, och avslutas med kampanjens pay off: "25 hjältar på isen. Hur många på läktaren?" –Vi vill att alla Djurgårdare ska känna sig stolta över sitt hockeylag som på daglig basis gör stora insatser iklädda DIF-skölden. Vi vill skapa ett engagemang kring Djurgården Hockey och visa att vi också kan vara Djurgårdshjältar genom att ta oss till matcherna, säger Mikael Lagerberg, vice ordförande i Järnkaminerna. Samtliga personer som i våra ögon är en Djurgårdshjälte kommer att få bära en symbol som har tagits fram. Symbolen kommer att finnas på spelarnas matchtröjor från och med matchen mot Hv71 den 19 november. Dessutom kommer Djurgårdare som tar sig till de närmast kommande hemmamatcherna att få en pin föreställandes denna symbol. Tanken är att den ska binda samman Djurgårdsfamiljen kring hockeyn. Pinen kommer inte att säljas, utan kommer att tilldelas de som tagit sitt ansvar för Djurgården den fortsatta hockeysäsongen. –Förhoppningen är att så många Djurgårdare som möjligt kommer att bära den och med det visa att de är Djurgårdshjältar. Vi vill att symbolen ska binda samman Djurgårdsfamiljen kring ishockeyn, oavsett ålder, kön och läktarplacering, fortsätter Mikael. De som arbetat med kampanjen utöver Järnkaminerna är Viktor Telégin (Projektledare), tidigare Waters Widgren/TBWA, Kalle Wahlström (AD/Copy) och Karl Sundin (AD/Copy), Great Works samt Anna Lundholm (Produktionsledare). Alla är givetvis hängivna Djurgårdssupportrar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Respekt... Nu är det nära att byta lag... Jag har ju sagt att Djurgårdare är speciella... Så rätt jag har...


Återigen, Respekt...

Frasse sa...

Ja Järnkaminerna går från klarhet till klarhet